Известие

Collapse
No announcement yet.

Ромолене от скоростната кутия

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Първоначално публикувано от endeavour Покажи съобщение
    Ха, стига де, това ми напомня старата ми седмица (лада става въпрос) - без шестата разбира се Ама тогава всичко се оправяше със смяна на съединител
    Съединителя е нов,но понякога хъркат скоростите на задна ,което означава ,че не отделя напълно,може би затова и не включва първа. Незнам,не съм отварял такава кутия и не съм гледал чертежи и схеми
    Не всички, които се скитат, са изгубени.

    Comment


    • #62
      бе я пробвай с масло като за твоите скорости първо. задна е нормално да хърка от време на време, все пак тя няма синхронизатор.
      точка

      Comment


      • #63
        Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
        бе я пробвай с масло като за твоите скорости първо. задна е нормално да хърка от време на време, все пак тя няма синхронизатор.
        Сигорен ли си че задна не е синхронизирана, защото на 2.5/3.0/3.2 V6 знам, че е. Извадката е от инструкцията на АР 166 на 3.2 V6 24V & 2.4 JTD 20V Multijet.

        TRANSMISSION
        3.2 V6 24V & 2.4 JTD 20V Multijet
        Gearbox: Six forward gears plus reverse all synchronised
        Clutch: Dry single disk with hydraulic operation
        Drive: Front
        Alfa Romeo 166 3.0 V6 24v 220hp 11/2001г.-Настояща!
        Alfa Romeo 156 1.6TS 120hp 1999г. & Opel Tigra 1.4 16v 90hp 1996г. на жената - Бившите!
        FIAT Bravo 1.2 16v 82hp 10/1999г.-Някога отдавна!

        Comment


        • #64
          Задната ми хърка само на 155-цата, ама там съм сигурен,че не е синхронизирана. За 166 не знам,ама тя и не хърка (засега,де).
          ...
          155 1,6 TS 16V `96
          166 2,4 JTD `99
          147 1,9 JTDm 8V `07

          Comment


          • #65
            ми до колкото знам няма задна със синхронизатор.
            задна скорост не е постоянно зацепена. между двете зъбни колела има място където влиза 3-то което служи за обръщане на движението, тези зъбни колелета за разлика от другите са с прави зъби. затова като се кара назад, скоростите вият.
            за да не хърка при превключване на задна, двата вала в скоростите трябва да са в покой. има там разни системи при някои коли за блокиране на единия вал при превключване на задна.
            обикновено задна влиза по-добре ако не е натисната спирачката.
            нека някой който разбира повече, да каже.
            точка

            Comment


            • #66
              За да не ви хърка задната, първо на 1-ва и лекичко напред колкото да мръдне колата и след това задната влиза все едно има 10 синхронизатора
              156 2.4JTD 136+ PS

              Comment


              • #67
                Първоначално публикувано от Jivko7777 Покажи съобщение
                За да не ви хърка задната, първо на 1-ва и лекичко напред колкото да мръдне колата и след това задната влиза все едно има 10 синхронизатора
                а това винаги действа.
                точка

                Comment


                • #68
                  Първоначално публикувано от Jivko7777 Покажи съобщение
                  За да не ви хърка задната, първо на 1-ва и лекичко напред колкото да мръдне колата и след това задната влиза все едно има 10 синхронизатора
                  И с 4-та става ,както обясних по-нагоре. Безотказно е
                  Skoda Superb II 2.0TDI Laurin&Klement EX-Alfa Romeo 166 2.4 JTD '99 Edizione Sportiva EX-Volvo S80 2.5D Summum

                  EX-Alfa Romeo 33 1.3 Boxer

                  Comment


                  • #69
                    Първоначално публикувано от andro88 Покажи съобщение
                    И с 4-та става ,както обясних по-нагоре. Безотказно е
                    Да ама не трябва да мръднеш нежно, не знам то може и на 4 - та да мърдаш?
                    156 2.4JTD 136+ PS

                    Comment


                    • #70
                      Първоначално публикувано от Jivko7777 Покажи съобщение
                      Да ама не трябва да мръднеш нежно, не знам то може и на 4 - та да мърдаш?
                      Имам предвид преди да вкараш 1-ва - вкараш 4-та и без да пускаш съединителя вкарваш 1 като в масло. Нямам предвид да тръгваш на 4-та. А 4-та ,щото на нея имало някакав механизъм дето пренареждал скоростите в начална позиция( това са ми обяснявали в сервиз)
                      Skoda Superb II 2.0TDI Laurin&Klement EX-Alfa Romeo 166 2.4 JTD '99 Edizione Sportiva EX-Volvo S80 2.5D Summum

                      EX-Alfa Romeo 33 1.3 Boxer

                      Comment


                      • #71
                        Ако няма синхронизатор на задна би трябвало да няма и на първа.Шеста скорост влиза по- лесно от четвърта.
                        Не всички, които се скитат, са изгубени.

                        Comment


                        • #72
                          Първоначално публикувано от Jivko7777 Покажи съобщение
                          Да ама не трябва да мръднеш нежно, не знам то може и на 4 - та да мърдаш?
                          Цялата идея на мърдането е да размърдаш кутията. За да не ви хърка задна - сложете си съединител, няма как да хърка, освен ако не вкарвате още в движение.

                          Аз да се похваля - след целия ремонт със смяната на кутията, съединителя и замяна на дифа с Q2, ми остана единствено някакво тампонче на помпата на съединителя да бъде сменено с полиуретаново, че е омекнало (така и не разбрах точно къде е и какво е, ама щом казва майстора - вярвам му). Колата върви чудесно сега. Старата кутия пък ще я оправяме извън колата - да има.
                          Alfa Romeo 166 3.2 V6 24 '04 FL
                          HardwareBG Team member | PC компоненти | RC модели | Електронни цигари | Настолни игри

                          Comment


                          • #73
                            Я кажете проблемите с включването имаше ли ги преди да ви се скапят старите съединители, щото моя си е почти мъртвец (педала е камък, от време на време пребоксува на 5-та) но нямам никакви проблеми с включване на скоростите.
                            Last edited by kiko73; d.m.y г., 09:37.
                            AR 166 2,4 ЖТД Волво 460 1,9 ТД, Волво 460 1,7 I ех, Браво 1,4 12V ех, Ланча Y 1,4 12V ех, Пунто 1,1 6 speed ex, Пежо 106 ех и първата ОРел кадет 1,6 печка - "карабина" - с манивели по вратите и вЪлнен салон

                            Comment


                            • #74
                              Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
                              Ако няма синхронизатор на задна би трябвало да няма и на първа.Шеста скорост влиза по- лесно от четвърта.
                              в една съвременна синхронизирана скоростна кутия с постоянно зацепени валове за предните скорости имаш 3 селектора с 3 синхронизиращи механизма. 1 - за 1-ва и 2-ра скорост, 2- за 3-та и 4-та, 3 - за 5-та +6-та ако има такава. целта на синхронизиращите механизми е посредством триене да изравнят скоростите на въртене на валовете преди да се зацепят самите скорости. така превключването е гладко. най-гладко и лесно се включват 5 и 6 тъй като техния механизъм се ползва най-малко и най-малко се износва.
                              проблемите при задна са 2
                              1- скоростта изобщо не влиза. това се получава защото зъбите на задна са прави и се случва понякога да се срещнат. включване на друга скорост и връщане на задна пак решава проблема.
                              2- задна хърка. при движение напред и отцепване на съединителя, валовете имат инерция и всъщност продължават да се въртят, а ние в същия момент искаме да включим от 1-ва на задна бързо. затова изхъркват. за включване на задна валовете трябва да са в покой. някои скоростни кутии имат блокиращи механизми на валовете които се задействат при избиране на селектора за задна за момент. така задна влиза без хъркане.
                              точка

                              Comment


                              • #75
                                Първоначално публикувано от kiko73 Покажи съобщение
                                Я кажете проблемите с включването имаше ли ги преди да ви се скапят старите съединители, щото моя си е почти мъртвец (педала е камък, от време на време пребоксува на 5-та) но нямам никакви проблеми с включване на скоростите.
                                Моя до последно вървеше като нов и ме изостави внезапно,пробуксува при около 130км.на магистралата и край,колата не можеше да върви повече,преди това нямаше никакви индикации или не съм ги забелязал.Феродото на диска беше като тънко вестник.
                                Не всички, които се скитат, са изгубени.

                                Comment

                                Working...
                                X